25 de nov. 2013

CREMA DE CARBLAUSÓ


CREMA DE  CARBLAU
Primero en castellano, ya que esta receta está dedicada a unas amigas del camping donde pasamos las vacaciones y que este verano la probaron una noche que hacia frio y me pidieron que pusiera en el blog la receta .Són de Madrid y Cuenca, y aunque entienden el catalán, seguro que asi les va mejor. La verdad es que la receta no tiene mucho secreto , pero me comprometi y aquí la tienen .
Para hacer esta crema utilizo básicamente calabacín y añado cebolla , patata ya veces zanahoria. Es una crema muy versátil y admitiría otros ingredientes , pero básicamente  uso estos tres o cuatro .
Para llegar a obtener una crema podemos ir por varios caminos , Lo podemos poner todo a hervir y triturar después , pero a mí me gusta empezar por sofreír un poco la cebolla y después la patata , encuentro que la crema final tiene otro gusto.
Pues eso : Ponemos un poco de aceite de oliva en la cazuela donde haremos la crema. La calentamos y hacemos dorar la cebolla cortada finamente . Mientras pelamos las patatas , las cortamos como para tortilla , y las ponemos a dorar junto con la cebolla , que ya estará avanzada . Tapamos la cazuela y cocinamos todo el conjunto suavemente , durante unos 10 minutos .
Pasado este tiempo , añadimos el calabacín pelado y cortado en trozos . Le damos dos vueltas y ponemos agua , justo a cubrir.














Dejamos cocer 10 minutos , o hasta que todo estarà tierno . El tiempo es orientativo , pero no os paseis . Es necesario que la verdura quede tierna pero no pasada .











Cuando todo estarà tierno , trituraremos . Pero antes , yo  recomiendo que retireis una parte del agua de cocción . Cuando tritureis , si os gusta la textura espesa habreis hecho bien al sacar una parte del agua , y si os gusta una crema más fluida , tan sólo necesitareis añadir un poco de agua que habíais retirado y seguir triturando .
Ah, y antes de triturar , añadir a la cazuela un poco de queso azul , que es lo que le dará nombre y personalidad a la crema. Por supuesto , que la idea nace de los quesitos que habitualmente se le añaden a las cremas a la hora de triturarlas, pero como en casa nos gusta este tipo de queso ,probamos y vimos que quedaba muy bien. También puedes probar con otros tipos : parmesano , manchego ...


ingredientes :
Cebolla de figueras
patata
calabacín
Aceite de oliva
sal
queso azul
Como veis , no os pongo cantidades , vosotros mismos . La patata le dará cuerpo a la crema, y la cebolla mucho gusto. Experiementad y encontrareis las cantidades que más os gusten.
Que aproveche !

I ara en català:

Hola, avui us porto una sencilla crema de carbassó, que ,al portar una mica de formatge blau, crec que la podríem anomenar "crema de carblausó", tot i fent un magnífic joc de paraules. Si, si, ja ho sé que m'ho trobaré als comentaris, però que voleu, per una vegada que faig un "xist"...
Aquesta recepta està dedicada a unes amigues del càmping a on pasem les vacances i   que aquest estiu la van tastar i em van demanar que poses al blog la recepta. La veritat és que no té gaire secret, però m'hi vaig comprometre i aquí la tenen.
Per fer aquesta crema faig servir bàsicament carbassó i hi afegeixo ceba, patata i a vegades pastanaga. És una crema molt versàtil i admetria altres ingredients, però bàsicament en faig servir aquests tres o quatre.
Per arribar a obtenir una crema podem anar per diversos camins, Ho podem posar tot a bullir i triturar despres, però a mi m'agrada començar per sofregir una mica la ceba i despres la patata, trobo que la crema final té un altre gust.
Doncs aixó: Posem un xic d'oli d'oliva a la cassola a on farem la crema. L'escalfem i hi fem enrossir la ceba tallada finament. Mentre pelem les patates ,les tallem com per truita, i les posem a enrossir juntament amb la ceba, que ja estarà avançada. Tapem la cassola i cuinem tot el conjunt suaument, durant uns 10 minuts.
Pasat aquest temps, afegim el carbassó pelat i tallat a trossos. Li donem dues voltes i  hi posem aigua, just a cobrir. Deixem coure 10 minuts, o fins que tot serà tendre. El temps és orientatiu, però no us paseu. Cal que la verdura quedi tendre però no pasada.
Quan tot serà tendre, triturarem. Però abans, jo us recomano que retireu una part de l'aigua de cocció. Quan tritureu, si us agrada la textura espesa haureu fet bé de treure una part de l'aigua, i si us agrada una crema més fluida, tan sols haureu d'afegir una mica de l'aigua que havieu retirat i seguir triturant.
Ah, i abans de triturar, afegiu a la cassola una mica de formatge blau, que és el que li donará nom i personalitat a la crema. Per suposat, que la idea neix dels formatgets que habitualment se li afegeixen a les cremes a l'hora de triturar-les, però com a casa ens agrada aquest tipus de formatge, vàrem provar i vam veure que quedava molt bé. També podeu provar amb d'altres tipus: parmesà, manxego...
Ingredients:

  • Ceba de figueres
  • Patata
  • Carbassó
  • Oli d'oliva
  • sal
  • Formatge blau
Com veieu, no us poso quantitats, vosaltres mateixos. La patata us donarà cos a la crema, i la ceba molt de gust. Experiementeu i trobareu el vostre gust.
Que aprofiti!!



1 comentari:

  1. no coneixia la opció del formatge blau. Ho provaré. Jo, en comptes de seba, li poso porro...

    ResponElimina