12 d’oct. 2011

TOFU ESTOFAT AMB BOLETS


TOFU ESTOFAT AMB BOLETS

Avui us porto un plat “multidisciplinari”. D’una banda neix de la necessitat del re aprofitament, d’altra banda respon a la curiositat dels nous ingredients. I per últim, les ganes d’instaurar de mica en mica una dieta més sana, substituint la proteïna animal per la vegetal.

LA CURIOSITAT:

Ja fa temps que anava al darrere de tastar el tofu. Havia llegit sobre ell que és tant i tant bo i que les seves proteïnes són de gran qualitat. Baix en calories, sense colesterol, i molt ric en calci i minerals. Per si tot això no fos suficient, se li pot donar el mateix tractament que a la carn: es pot fregir, arrebossar, estofar, fer a la planxa... Que més volia?

Però el temps anava passant i no em decidia a comprar-lo i tastar-lo , no se dir-vos per què...

EL RE APROFITAMENT:

La setmana passada vaig comprar un tall de vedella per estofar, i vaig fer un guisat d’aquells de diumenge, de festa major, amb bolets i amb una salsa fosca, ben concentrada. La veritat és que va quedar boníssim, i ,ja que m’hi posava, doncs vaig fer per que quedessin un parell de racions . Entre setmana ens les vam menjar, i ,que va passar? Doncs que va sobrar salsa amb bolets. Ja no quedava vedella, però la salsa era allà, boníssima, i llavors tot va encaixar!!

LA DIETA MÉS SANA:

Vam anar a comprar el tofu a Veritas, una botiga de productes naturals que hi ha a prop de casa. Ens vam decidir per un de fumat, que ens van dir que era molt bo. El vam fer al dia següent, tallat en llesques com si fossin talls de carn i a la planxa,amb una mica d’oli d’oliva , fins que va ser daurat per les dues bandes. Desprès el vam posar a un cassó amb la salsa, i el vam deixar coure 5 minuts. Emplatar i menjar!!

El resultat final em va satisfer. D’una banda havia reciclat la salsa que havia sobrat i d’altra banda estava introduint nous aliments a la nostra dieta , aliments que poden contribuir a la sostenibilitat i ser beneficiosos per a la salut. La textura del tofu guisat és una mica gomosa i el gust és força neutre. En aquest cas, es nota el gust de fumat i també venen records de fruita seca (avellanes,ametlles...). No vaig notar que la salsa impregnés el tofu, però potser es que el vaig estofar per poca estona. L’hauré de provar en altres preparacions, però segur que ara que he donat el primer pas, aviat us podrè explicar noves receptes.

Salut!!

1 comentari:

  1. em sembla molt bona aquesta idea d'anar introduïnt altres coses que no siguin carn o peix. Caldria donar una alternativa mes ampla a la cuina vegetariana

    Joan A. Chaparro

    ResponElimina