16 d’oct. 2011

HAMBURGUESA AMB VERDURETES

Hola!

Avui us porto una idea que em rondava pel cap ja feia temps. Des que em vaig llegir el llibre “Comer animales”, de’n Jonathan Safran Foer (Ed. Seix Barral), vaig decidir reduir el consum de carn, el meu i el de la meva família, i aquesta és una forma de fer-ho.

Cada divendres acostumo a fer la compra de la setmana: planifico el que menjarem en funció de les “activitats” familiars, conto les menjades i miro de fer un menú equilibrat. Així, quan vaig al mercat, mes o menys ja sé el que hauré de comprar...Però bé, més o menys com fem tothom. Doncs bé, fa unes tres setmanes, vaig anar a la carnisseria i entre d’altres coses li vaig demanar que em fes 4 hamburgueses. Quan les estava fent, em va preguntar si volia alguna cosa a dins: all, julivert, ceba, sal pebre...Li vaig demanar sal i una mica de pebre i les hi va posar, barrejant-t’ho tot amb les mans. I llavors se’m va acudir:

-”Si et portés unes verduretes, les hi podries barrejar?”

Va fer cara d’extranyada però em va dir: -”Eh...Si, es clar que si!”

I així va ser com ,tres setmanes desprès, quan tornàvem a tenir hamburgueses al menú setmanal, m’hi vaig presentar amb les verduretes que havia tallat abans de sortir de casa i que portava a dins d’un tupper. En total 200 gr de verduretes (ceba, pastanaga, pebrot vermell i carabassó) que es van barrejar amb 400 grs de vedella gallega, de Monforte de Lemos per ser més exactes. I van sortir 6 hamburgueses de 100 grs cada una.

La textura de l’hamburguesa, un cop està feta, és més “fràgil”, ja que els entrebancs de les verdures fan que la carn no s’hi acabi de compactar bé, però com que són per la setmana, en arribar a casa les congelo i cap problema.

A l’hora de fer-les, tampoc hi ha cap problema. Les faig a la planxa, amb un xic d’oli d’oliva, i mentre es fa la carn, les verdures també es couen, en el punt just de cocció i cruixentor.

En fi ,parleu amb el vostre carnisser i segur que no tindrà cap problema en fer-vos-les. I podeu posar altres tipus de verdures que us agradin, com xampinyons, pebrot verd, blat de moro...

El resum és que una menjada que abans era de 100 grs de carn, ara és de 80 grs de carn i 20 grs de verdures. I només hem hagut de fer “l’esforç” de tallar les verdures abans de sortir de casa. I és un “esforç” que val la pena!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada